Да ли можете да уочите разлике на пет генерација "хонде ЦРФ450Р"?
Јапанци су свој чувени модел представили 2002. непрестано га усавршавајући освојивши две светске титуле
Када у свету "мотокроса" поменете "хонду ЦРФ450Ф" следи "капа (кацига) доле"! Нема ту много приче, о њој се све зна. А да ли и знате како је текло усавршавање од 2002. до данас?
Прва генерација је представљена 2002.
Била је то машина са алуминијумским "твин-спар" рамом. Лаки, четворотактни мотор је био хит кад се појавио. И остао. Уследиле су мале измене највише на "шок-абсорверима"...
Прочитајте још:"Сузуки" је доказао да није срамота учити од бољих
Модел је имао сјајне карактеристике које су омогућиле возачима лакши прелаз са двотактних на четворотакне машине. Биле је ту сјајна "Шова" суспензија која је донела репутацију лако управљивог моторцикла.
Следећа генерација представљена је 2005.
Добила је нови рам, редуковану тежину нове ХПСД амортизере, унапређене су карактеристике управљања, а захваљујући новим материјалима од којих су прављени вентили мотор је радио још беспрекорније. У 2008. уследиле су мање ревизије геометрије, унапређено је квачило.
Трећа генерација је била на сцени од 2005. до 2009. Добила је нови, компактнији агрегат, директно убризгавање, нови рам са унапређеном геометрјом.
Мотоцикл је додатно олакшан, измењен је и положај управљача. Маневарске способности овог двоточкаша достигле су тада невиђен ниво.
Уследила је 2013. година и нови развој овог двоточкаша који је сада добио потпуно нови рам и знатно унапређени агрегат.
Инжењери су усмерили нарочиту пажњу на понашање мотоцикла у кривинама. Додат је двоструки издув, нова врста КYБ пнеуматика "спринг форк".На овом моделу је Тим Гајзер 2016. освојио светску титулу МXГП по први пут, поставши најмлађи МXГП шампион у историји, са само 20 година!
Прочитајте још:Слажете ли се? Одлучено која је боја аутомобила најомиљенија
Дизајн генерације представљене 2017. је донео нову, шесту верзију алуминијумског рама, још лакшег и чвршћег. Додат је резервоар од титанијума, унапређена је електроника, измењене суспензије, а мотор је додатно унапређен. "Хонда" је додала и конролу проклизавања,
Резултат је и нова титула светском шампионата 2019.