Направили су само 4.857 примерака једног од НАЈЧУВЕНИЈИХ аутомобила! (ФОТО)
Погледајте која је чудесна машина на точковима постала легенда још док је тутњала најтежим стазама на свету
![reno-5-gt-turbo-1.jpg](/cache/images/d/0/3/f/5/d03f5ef7f94bb9704ecee573414673f051686511.jpg)
Пуно аутомобила је носило своје возаче до шампионских ловора на најтежим испитима за кола и човека, најпознатијих светских релија, али чини се, ниједан није стекао такав ореол легенде као "рено 5 ГТ турбо"!
Компанија "рено" је низала победе на тркама "24 часа Ле Мана", светском шампобнату Формуле 1, али хтели су још крајем 70-тих!
Модел муње на точковима је осмислио Жан Тераморси, конструисао га је Ив Легал са једним циљем - рели!
Мотор су му двојица ненадмашних генијалаца. Тераморси и Легал, преместили су мотор више у средину, намонтирали широке точкове, још шире блатобране назад и после 400 верзија и још толико патената, уз "магични додир" и "мале тајне великих мајстора" у фабрици у Диепеу ("Алпинина фабрика") са трака је сишао аутомобил који је убрзо задивио свет, не само релија.
Прочитајте још: Био је један од најомиљенијих аутомобила бивше СФРЈ, више се не производи, али је даље на нашим путевима (Фото/Видео)
Први "рено 5" на стероидима представљен је на салону аутомобила у Паризу 1978. Није било ни једне важније аутомобилске новине, часописа, магазина који на својој насловној страници тада није имао "рено 5 ГТ турбо"!
Атрактивни аутомобил је убрзо пронашао циљану групу - оне који су спремни да укроте његових 160 КС при 6400 о/мин које развија 1,4-литарски четвротоцилиндарски мотор "Клон-Фонте", смештен позади у средини. Премда је овај модел прво био опремљен алуминијумским вратима и кровом, као и новом дизајнерском унутрашњошћу, од 1983. је био доступан у верзији "Турбо 2" која задржава техничке карактеристике, али не и дизајн свог претходника; уређење унутрашњости преузето је из модела "Ренао 5 алпина турбо", а алуминијумски делови каросерије су промењени како би се снизила цена.
Прочитајте још: Слупан у трци, остављен на ђубришту... Модел „рено-рифар “ из 1956. отргнут од заборава (Фото)
Возили су га славни возачи релија као што су Дидиер Ориол, Бруно Саби, Карлос Саинц, Жан Ранготи га је прославио на рели тркама широм света а његов тријумф на Монте Карло релију ушао је у све возачке уџбенике.
Направљено је тачно 4.857 примерака "реноа 5 ГТ турбо"!