Требало је да буде ТРАКТОР, а постао је најсвестранија машина (ФОТО)
"Унимог" иде кроз воду, снег, песак, држи висински рекорд од 6.694 метра, победио је на Дакар релију, а окретан је и на шинама
Многа велика имена из аутомобилске индустрије су повезана са тракторима! Оснивач "ламборгинија", италијански ентузијаста, Феручио Ламборгини правио је тракторе па тек кад га је изнервирао скупо плаћени "ферари" решио је да направи свој супераутомобил.
"Форд" и "Порше" имају своју везу са пољопривредним машинама, баш као и "Фијат".
Па ипак, једно возило које је требало да буде трактор постало је, условно речено камион, јер је толико послова које је способно да обавља, па чак да иде и по шинама - "Унимог"!
Иако је званично први "Унимог" сишао са производних трака 4. јуна 1960. у фабрици у Гегенауу, први "Унимог" је рођен 1945. Дизајнирао га је Алберт Фридрих, некадашњи шеф одељења авио-мотора у "Мерцедес-Бенцу". Његова идеја је била да направи један универзални трактор који би могао да одговори на бројне захтеве пољопривредника.
Оригинални план је био да се направи возило са погоном на сва четири точка исте величине , са мотором од 25 КС. Размак између точкова је требало да буде 1.270 мм као што је уобичајен размак између два реда кромпира.
Возило је морало да се креће исто и по асвалту и по земљаним путевима, њивама. са одговарајућом брзином у саобраћају.
Прочитајте још: ОВО САМО РЕТКИ ЗНАЈУ: Чувену фирму основао ФРАНЦУЗ (Фото)
Прототип је завршен 1946. назван је "Универсал-Мотор-Герт," одакле потиче и касније име "Унимог". Фридрих је понудио своје возило "Мерцедесу" али су га некадашњи шефови одбили. Ипак,августа 1948. почиње серијска производња у фабрици компаније "Борингер"
Иако је до средине 1950, произведено око 600 примерака фабрика није могла да одговори на све захтеве. Видевши ту навалу челници "Мерцедеса" су "прогутали жабу" и касније те године преузели продукцију.
Од тада до сада "Унимог" је произведен и више од 450.000 примерака. Небројено верзија, намена.
Скоро да нема области у привреди од транспорта до мостоградње, где неки од "Унимога" није ангажован. Успео је да се попне и на Саладо вулкан у Чилеу на надморску висину од 6.694 метра.
Прочитајте још: "Астон Мартин ДБ5" омиљени Бондов ауто, а на аукцији је продат за невероватну суму (Фото/Видео)
Успоне које "Унимог" може да савлада не може ни једно друго серијски направљено возило. савлађује најразличитије препреке, снег, блато, песак. Орелази с алакоћом иводене препреке, а "ангажују га" да вуче и композиције, терет , по шинама.
Ово је једини "трактор" на свету који има своје "фан клубове" али и свој музеј у Гегенауу."Унимог" се данас производи у фабрици у Вирту на Рајни.