· · Komentara: 0
Naš test

Ekipa Magazina Novosti OTKRIVA zašto će "ford konekt" praviti i "Folksvagen" (FOTO)

Posle najveće krize u auto-industriji dolazi era praktičnih, višenamenskih automobila sa prihvatljivom cenom

ford-konekt-3.jpg
Foto:"Novosti Magazin"

Stručnjaci ocenjuju da je ova ekonomska kriza, izazvana koronom, koja je pogodila i auto-industriju, gora i od one iz 2008. godine koja je izazvala ogromne potrese na tržištu.

Dovoljno je samo reći da je te 2008. uoči izbijanja krize i u Srbiji, na našem tržištu prodato 65.000 novih vozila! Trebalo je više od deset godina da prodaja novih vozila u Srbiji 2019. dostigne 30.000 jedinica.

Jasno je da će auto-industrija morati mnogo brže da reaguje na ovu krizu. Zato i ne čudi što su dva giganta "Ford" i "Folksvagen" najavili "tesnu" saradnju narednih godina sa ciljem da smanje troškove proizvodnje pa će između ostalog "Ford" praviti neke "Folksvagenove", a "Folksvagen" neke "Fordove" modele.

Foto:"Novosti Magazin"

Nemci će, kako je najavljeno, u svojim pogonima, praviti novi "ford tranzit konekt". 

Zahvaljujući podršci "Grand motorsa" zastupnika "Forda" u Srbiji, ekipa Magazina Novosti je odgonetnula zašto baš vozilo iz porodice "konekta". Na višednevnom testu imali smo "ford turneo konekt" koji nas je ponovo uverio da Nemci ne rade ništa slučajno.

Pročitajte još:Amerikanci su poklonili 50.000 OVIH VOZILA Rusima, a pravio se i u KRAGUJEVCU!

Jasno je da će tržište biti još više podeljeno na one koji imaju obilje novca pa neće mnogo razmišljati pri kupovini SUV vozila, limuzina, sportskih automobila i na one koji će od svog vozila tražiti da bude "sposobno" da odgovori na brojne zahteve. Da bude dovoljno udobno, komforno, za svakodnevni prevoz do posla i nazad, da za vikend odvede porodicu bezbedno van gradske vreve, da je kadro da, u srpskom slučaju, stigne leti do Grčke, zimi do Zlatibora, Kopaonika i da bude ekonomično, okretno u gradu, lako za parkiranje, da ima veliki prtljažni prostor za vikend nabavku u tržnom centru, da dopadljivo izgleda i, ono što je i dalje najvažnije prosečnom srpskom kupcu ( a verujemo da tako razmišlja posle korone i prosečni evropski radnik), da ima pristupačnu cenu.

Foto:"Magazin Novosti"

I tu dolazimo do vozila na našem "testu". "Ford konekt" po gabaritima nije prevelik za gradske ulice. Ima štedljiv motor (na našem testu dizelaš je potrošio neznatno više od pet litara na 100 km, a isprobali smo ga i u gradu, lokalnim putevima, uverili se i da pri 130 km na čas na auto-putu sjajno ide). Košta nešto manje od 13.000 evra. Praktičan je kao malo koje vozilo na tržištu. Ima dvoje kliznih vrata, zadnja se otvaraju visoko tako da je prilaz prtljažnom prostoru lagan. Mesta ima na pretek. Mi smo tako, ne obarajući zadnji red sedišta (to je moguće samo jednim potezom) bez problema u prtljažnik stavili četiri zimske gume 16-tice, ali i puna kolica robe iz tržnog centra. Nosivost je čak 700 kilograma!

Pročitajte još:Vesele sedamdesete u Evropi su ulepšali i ovi automobili (Foto)

Automobil je veoma pregledan. Parkiranje je dodatno olakšano parking senzorima ali i kamerom čiji prikaz vidite u uglu unutrašnjeg retrovizora. Klima je odlična i ima i polenski filter. Uz sjajan audio uređaj, blutut povezivanje vašeg mobilnog telefona, komandi na obruču upravljača, dosta elektronike (elektropodesivi spoljni retrovozori imaju i funkciju odmrzavanja), uz sedište koje ima više smerova podešavanja, lumbalnu podršku, zaista ćete uživati u komforu "konekta". Opreme i u ovom, nižem paketu, ima zaista neočekivano mnogo. Tu je i tempomat, kožni volan, elektrohromatski retrovizor, zatamnjena stakla, aluminijumske felne, maglenke, led dnevna svetla, sva sila vazdušnih jastuka, zavesica...
Univerzalac za primer.

TEHNIČKI PODACI

  • Dužina:4.418 mm
  • Širina:2.137 mm
  • Visina:1.852 mm
  • Prtljažnik:1.200 litara
  • Nosivost:700 kg
  • Motor:1.5 Eko blu dizel
  • Zapremina motora:1.499 ccm
  • Snaga:100 KS
  • Obrtni moment:240 nm
  • Menjač:Manuelni 6+1 stepen
  • Potrošnja:Lit./100 km
  • Grad:5.6
  • Van grada:4,8
  • Kombinovano:5,1
  • Emisija CO2:125 gr/km
Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.