"Одмах бацим биографије написане на енглеском": Зашто у Србији ЦВ на страном језику може бити одбијен?
Америчку туристичку агенцију Inteletravel су недавно исмејале колеге, јер су регрутовали запослене путем друштвене мреже за упознавање
Америчку туристичку агенцију су колеге недавно исмејале, јер је један запослени путем налога "Wayn" на "Тиндеру" објавио да је "узбуђен што има могућност да понуди свима који су заинтересовани да у његовој агенцији могу да зараде додатни новац". А, како се у Србији добија посао у туризму?
Прочитајте још: Роботи ће заменити туристичке раднике: Консијеж је остао без посла, нек се спреми БАРМЕН (ВИДЕО)
Редовно се могу видети огласи за радна места у туристичким агенцијама и сви, за почетак траже, биографију, популарни CV, а затим кандидате зову на разговор. Услови да би се стигло до разговора су знање страног језика, виша туристичка школа и претходно радно искуство.
- Одмах "бацим" све биографије написане на енглеском, јер ово није Енглеска, и прешкрабам оне који су радили у невладиним организацијама - каже Златан Славковић из "Фибуле".
Сви воле када их кандидат позове да пита "шта се десило са мојом пријавом?", али кажу да се готово никада то не дешава.
Већина власника агенција се слаже да не воли шематске биографије, али ни неуредне, набацане. Такође, цене и кандидате који инсистирају да дођу на разговор без обзира на то да ли ће их запослити, јер им је неопходан посао. Таквих је, такође, веома мало.
- Прво питање које поставим је: Где сте путовали са вашим родитељима? - каже Златан.
Прочитајте још: Путовање авионом после короне: Ако свако друго место буде празно, путници ће бити БЕСНИ
Он каже да је, на крају, за њега кључан одговор на питање: Да ли је овај посао ваше животно опредљење?
И у осталим агенцијама бирају људе на основу комплетног утиска који на њих кандидат остави, али друштвене мреже кандидата, али и запослених проверавају сви. Недавно је у једној београдској агенцији избио скандал јер су хтели да дају отказ девојци са шалтера која је на Инстаграму објављивала недоличне слике своје задњице на плажи.
- Агенције траже познавање софтвера и дестинација, али и да ли кандидат познаје вештину да разговора са људима - истиче Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција ЈУТА.
Директори агенција често, усред сезоне, направе неочекивану анкету и запосленима дају тест са питањима у вези брошуре коју продају.
Запослена у једној агенцији је била пред отказом јер је објављивала недоличне слике своје позадине
- Један власник агенције је био шокиран када је добио резултате, јер је схватио да неки запослени не знају како се стиже до Крфа, нити шта пише у програмима које продају - истиче Сеничић.
И не само у агенцијама и хотелијери организују тестове за потенцијалне кандидате. Ово наравно не важи за мануелне послове, јер се за њих раде тестови интелигенције, способности и манира.
- Лично сам учествовао у једном тесту и дијаграм је показао тачно шта ми иде од руке, а за које послове никада не бих био успешан - каже Георги Генов, директор Удружења хотелијера и ресторатера.
Генов каже да ни једно од постављених питања нема везе са хотелијерством, већ сва имају циљ да се открије каква је неко личност.
Прочитајте још: Шта туристи највише воле да посете у Београду? Погледајте које су најпозантије "селфи тачке" српске престонице
- Рецимо, питали су ме: "Када сте уморни, да ли би радије отишли у кафану са пријатељем или гледали ТВ код куће?" и на основу тога су закључили да нисам за комерцијалисту, али сам одличан у продаји и контакту са људима - закључује Генов.