· · Коментара: 2
ПОСАО

"Одмах бацим биографије написане на енглеском": Зашто у Србији ЦВ на страном језику може бити одбијен?

Америчку туристичку агенцију Inteletravel су недавно исмејале колеге, јер су регрутовали запослене путем друштвене мреже за упознавање

Depositphotos_322144650_s-2019.jpg
Фото: Депозитфото

Америчку туристичку агенцију су колеге недавно исмејале, јер је један запослени путем налога "Wayn" на "Тиндеру" објавио да је "узбуђен што има могућност да понуди свима који су заинтересовани да у његовој агенцији могу да зараде додатни новац". А, како се у Србији добија посао у туризму?

Прочитајте још: Роботи ће заменити туристичке раднике: Консијеж је остао без посла, нек се спреми БАРМЕН (ВИДЕО)

Редовно се могу видети огласи за радна места у туристичким агенцијама и сви, за почетак траже, биографију, популарни CV, а затим кандидате зову на разговор. Услови да би се стигло до разговора су знање страног језика, виша туристичка школа и претходно радно искуство.

- Одмах "бацим" све биографије написане на енглеском, јер ово није Енглеска, и прешкрабам оне који су радили у невладиним организацијама - каже Златан Славковић из "Фибуле".

Сви воле када их кандидат позове да пита "шта се десило са мојом пријавом?", али кажу да се готово никада то не дешава.

Већина власника агенција се слаже да не воли шематске биографије, али ни неуредне, набацане. Такође, цене и кандидате који инсистирају да дођу на разговор без обзира на то да ли ће их запослити, јер им је неопходан посао. Таквих је, такође, веома мало.

Честа су интерна тестирања

- Прво питање које поставим је: Где сте путовали са вашим родитељима? - каже Златан.

Прочитајте још: Путовање авионом после короне: Ако свако друго место буде празно, путници ће бити БЕСНИ

Он каже да је, на крају, за њега кључан одговор на питање: Да ли је овај посао ваше животно опредљење?

И у осталим агенцијама бирају људе на основу комплетног утиска који на њих кандидат остави, али друштвене мреже кандидата, али и запослених проверавају сви. Недавно је у једној београдској агенцији избио скандал јер су хтели да дају отказ девојци са шалтера која је на Инстаграму објављивала недоличне слике своје задњице на плажи.

- Агенције траже познавање софтвера и дестинација, али и да ли кандидат познаје вештину да разговора са људима - истиче Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција ЈУТА.

Директори агенција често, усред сезоне, направе неочекивану анкету и запосленима дају тест са питањима у вези брошуре коју продају.

Тест личности
Одговоре на питања из овог теста није могуће припремити, јер одражавају личност човека. Једно од питања је: Шта бисте понели на пусто острво? На ово питање не постоји погрешан одговор.
Запослена у једној агенцији је била пред отказом јер је објављивала недоличне слике своје позадине

- Један власник агенције је био шокиран када је добио резултате, јер је схватио да неки запослени не знају како се стиже до Крфа, нити шта пише у програмима које продају - истиче Сеничић.

Ангина пекторис је храм
Многи дугогодишњи радници у туризму нису прошли поновне тестове опште културе. На питање "шта је Ангина пекторис" многи су, уместо болест срца, одговарали: храм у Месопотамији. На питање: "шта се ради са тартуфама?" (најскупљим печуркама) добијали су одговор: "шију се".

И не само у агенцијама и хотелијери организују тестове за потенцијалне кандидате. Ово наравно не важи за мануелне послове, јер се за њих раде тестови интелигенције, способности и манира.

- Лично сам учествовао у једном тесту и дијаграм је показао тачно шта ми иде од руке, а за које послове никада не бих био успешан - каже Георги Генов, директор Удружења хотелијера и ресторатера.

Генов каже да ни једно од постављених питања нема везе са хотелијерством, већ сва имају циљ да се открије каква је неко личност.

Прочитајте још: Шта туристи највише воле да посете у Београду? Погледајте које су најпозантије "селфи тачке" српске престонице

- Рецимо, питали су ме: "Када сте уморни, да ли би радије отишли у кафану са пријатељем или гледали ТВ код куће?" и на основу тога су закључили да нисам за комерцијалисту, али сам одличан у продаји и контакту са људима - закључује Генов.

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.