· · Komentara: 0
ISTORIJA

Postoji 12 generacija "Tojota korola": Pogledajte kako je tekao put najprodavanijeg modela automobila u svetu! (Foto)

Prvi model je predstavljen 1966. godine i odmah je postao bestseler, prvo u Japanu, zatim SAD a onda je osvojio 150 zemalja sveta

800_gen01-1966.jpg
Foto:Tojota

U temelj japanskog i svetskog automobilskog giganta "Tojote" ugrađen je ne kamen već dragulj davne 1966. godine. Tada je svetu predstavljena prva generacija "tojote korole", automobila koji je do danas (trenutno vlada 12 generacija) obradovao oko 50 miliona kupaca u više od 150 zemalja sveta!

"Tojota korola" je postala i sinonim za tehnološki napredno, bezbedno, ekonomično i pouzdano vozilo.

Prvi model predstavljen je u novembru 1966. godine. ("Tojota korola E10"). Imao je motor od 1.100 kubika i razvijao je 45 "konjskih snaga". Zanimljivo je da je ovaj motor sa četiri cilindra, sa kodnim imenom "K"sve do 1977. godine, naravno sa raznim varijacijama i brojem "konja". Tako se i obrtni moment kretao od 66 do 147 nm. Menjač, manuelni imao je četiri brzine, a automatski dve.

Iako je prvobitno bilo predviđeno da motor ima zapreminu od 1.000 kubika, u skladu sa tadašnjom poreskom politikom u Japanu, odlučeno je da se doda još 100 kubika (rival "Datsun" imao je 1.000)i ta odluka se, uprkos nešto većim porezima pokazala kao velika startna prednost!

Pročitajte još: Kad ti "Ferari" nije dobar napraviš svoj auto snova (Foto)

Naredne godine, u maju 1967. predstavljen je model sa četvori vrata i mali ven sa troje vrata..

Dužina vozila je bila 3-845 mm, širina 1.485 mm, međuosovinsko rastojanje je bilo 2.285 mm, visina 1.380 metara. karoserija tipa sedan, kako je i bilo za očekivati u to vreme, i veoma napredan dizajn, pogotovo kada se uzme u to šta su do tada pravili najveći rivali Japanaca.

Već 1968. "Tojota" vrši redizajn "korole" tako što ga prilagođava američkim propisima...

Legenda je krenula u osvajanje sveta...

Do danas je napravljeno 12 generacija "tojote korole". Prva je predstavljena 1966, druga 1970. Posle četiri godine stigla je treća verzija, a 1979. i četvrta. Ritam od četiri godine između dve generacije ispoštovan je i kod pete (1983.), šeste (1987.) sedme (1991.), osme (1995) generacije. Na naslednika, devetu "korolu" čekalo se pet godina i ona je predstavljena 2000. Ona je postigla izuzetan uspeh i proizvodila se do 2006. kada je stigla deseta generacija "korola", ali je u Kini, pod imenom "korola EH" proizvođena do 2017!

U oktobru 2006. predstavljena je "tojota korola" desete generacije. Zanimljivo je da je tada "Tojota" odlučila da ime "korola" zadrži samo sedan verzija, a da hečbek ponese ime "auris" (Tojota je i inače u raznim delovima sveta prodavala "korolu" često pod drugim imenima).

Tako je bilo i sa 11 generacijom predstavljenom 2012. da bi šest godina kasnije, 12.  "tojota korole" nosila isto ime u svim verzijama i sedan, hečbek i "karavan".

Svih 12 generacija "tojote korole" možete pogledati u našoj galeriji.     

Foto:Promo

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.